Коли Кундаліні починає своє піднесення, у людині відбуваються величезні зміни. Змінюється все: світогляд, оточення, психіка, хімія та структура тіла тощо. Чим більше обумовленостей, тим сильнішим і болючішим відбувається процес. Чим чистіше тіло і стійкіший розум, тим легше і швидше відбувається трансформація.
Ознаки підйому Кундаліні:
1. Переживання внутрішнього вогню, прискорене серцебиття, підвищення температури, свербіж, жар, озноб, холод, відчуття переповненості чи набряклості кінцівок, судоми, мурашки тощо.
Всі ці симптоми виявляються під дією потужної сили, що прокидається, яка починає прокидатися в Муладхара чакрі, і своїм пробудженням чистити засори, що накопичилися. На цьому етапі важливо не злякатися та не припинити практику. Хвороба йде через біль.
2. Різкі перепади настрою, психози, зриви, спалахи люті.
3. Зміна сексуального темпераменту від втрати інтересу до сексу до бурхливого неконтрольованого бажання пов'язані з проходженням Кундалини через Свадхистхана чакру. Секс між звичайними людьми є практикою втрати енергії. Він необхідний для того, щоб людей тягло один до одного. Під час зустрічі чоловіки та жінки починають активізуватися полярні центри, які пробуджують Кундаліні. Саме відчуття цієї сили, що пробуджується, змушує протилежні статі звертати один на одного увагу, як на причину виникаючих відчуттів. Але тут Енергія і потрапляє у пастку, інакше біологічний вид перестав би існувати.
Тільки для йогів, хто вільний від прихильності до сексуального задоволення і обумовленостей з цим пов'язаних, хто здатний сприймати секс як енергетичний акт з'єднання Духа і Матерії, як духовний акт з'єднання Енергії та Свідомості, не інтелектуально сприймати, а так відчувати, хто здатний дивитися на лінгам в йоні Шиви і бачити в ньому не статевий орган, а завершеність акта творіння в союзі двох сторін однієї медалі, тільки для того секс стає потужним каталізатором підйому Кундаліні та практикою, що звільняє. Тому на даному етапі, щоб знову не опустити Кундаліні, рекомендується утримання від сексу та будь-яких фантазій.
Варто розрізняти, що будь-яка помірність від проявів того чи іншого центру – це не придушення і не заборона на ті чи інші дії, справжня помірність – у тому, щоб спостерігати, що відбувається з тілом, розумом, енергією, і нічого при цьому не робити, не допускати захопленості тими чи іншими емоціями та бажаннями, просто бути присутніми та спостерігати. Коли це стає важким, будь-яка, чинна на емоції дію, слід робити як дар Абсолюту через повну здачу і прийняття без оцінок, суджень, придушень, змін, пояснень і т.п. Коли це не виходить, виникає захопленість емоцією чи зворотна реакція, слід просто переключити увагу на заземлюючі чи творчі дії.
4. Зміна в режимі живлення та сну. Пробудження Кундаліні дає потужний енергетичний сплеск, вас начебто підключають до атомної електростанції, тому сила і витривалість збільшуються в рази, і перестає потрібна велика кількість їжі та сну для відновлення своїх ресурсів.
5. Припливи крові, відчуття хвиль енергії, що накочують. Все це переживання пробудження Кундаліні фізично.
6. Переживання стану загальної любові, відчуття єдності всього пов'язане з проходженням Кундаліні через Анахата чакру.
7. Неконтрольоване бажання говорити, ділитися враженнями і досвідом, вчити, передавати знання, прагнення все кардинально змінити екстравагантно або, навпаки, непомітно виглядати, а також печіння, лоскотання, холод, жар у горлі, вказують на Кундаліні в області Вішудха чакри. Йоги часто приймають обітницю мовчання не тільки в словах, а й у думках. Подібні практики помірності допомагають сконцентрувати енергію і без втрат направити її до вищого центру.
8. Посилення інтуїції, прояв надздібностей (яснобачення, яснознавство, телепатія, усвідомленість уві сні, бачення енергії, згадка минулих життів, синхроністичність зі світом, відключення електрики або падіння предметів при вашій появі і т.п.) пов'язане з проходженням А. Кундали .
9. Коли долається вплив Аджна чакри, людина часто відчуває ментальні паузи, інсайти та осяяння, що вказує на можливість підняти енергію до Сахасрари і пережити Самадхі.
За будь-яких подібних симптомів важливо не зависати, а спостерігати і йти далі. Для цього потрібно вміти заспокоювати себе і не потурати імпульсам, що виникають, а також не боятися змін, що відбуваються. Тільки спокійний розум здатний приймати вірні рішення, а будь-яка дія, продиктована емоціями, поривами та бажаннями спустошує та опускає енергію у самий низ.
А може статися і так, що розум настільки блокує незрозумілі процеси, і, як наслідок, починають розвиватися серйозні захворювання до ракових пухлин. Тому, перш ніж будувати будинок, потрібно закласти міцний фундамент. Перш ніж зачаровуватися польотами уві сні, медитаціями і пранаямами, потрібно зміцнити тіло і зробити розум і психіку стійкими до будь-яких впливів. Кожен етап, кожна практика обточує лише з одного боку, щоб отримати скульптуру, камінь потрібно обробити з усіх можливих сторін.
Існують стародавні легенди, як Богиня Парваті, закохана в Бога Шиву тисячоліття робила аскези, щоб Він став її чоловіком. Це ні що інше, як образний опис руху Кундаліні (Шакті, Парваті), що перероджується з одного тіла в іншому, мандрує чакрам-царствам, відмовляється від дарів цих царств, прагнучи найвищого блаженства – Буття з Богом (Шива, Свідомість). Ця історія мільйони разів повторюється у тілі кожної людини. У кожному тілі, у кожному житті Бог (Свідомість, Шива) чекає на Кундаліні (Енергію, Шакті) для союзу, в якому народжується завершеність, повнота, цілісність, істина.
Сходження Кундаліні Шакті
Є й інший шлях, коли за початкову точку береться не енергія Кундаліні, а Свідомість, не сила, а усвідомленість:
Такий шлях можливий для тих, хто усвідомив медитацію як природний стан, для кого концентрація, тривалі роздуми на одну тему чи перебування у стані свідка не є чимось незвичайним. У такій людині зустріч Шиви і Шакті вже відбувалася, тому Шива, дізнавшись про свою Шакті, починає рухатися до неї.
Цей етап називається Савікальпа Самадхі - 1-й рівень злиття енергії та свідомості, в якому зануреність у медитацію зберігається за наявності тонкого зусилля (роздумів про Атмана - Абсолюту), зі зникненням якого повертається двоїстість.
Заглиблюючись у медитацію, практик досягає стану Нірвікальпа Самадхі, коли фіксація на стані без розуму стає настільки сильною, що зануреність у недвійність відбувається без докладання зусиль. Такий стан супроводжується втратою відчуттів тіла та всіх зв'язків із грубими органами почуттів, зупинкою дихання та пульсу. При поверненні до тіла – двоїстість знову повертається. Щоб повернутися до самадхи, потрібно знову докладати зусиль.
Зануреність у медитацію та роздуми про Абсолют не скасовують практику восьмеричного шляху, яка лише полегшує процес. Коли рух відбувається по обидва боки, зустріч вже не може не статися.
Савікальпа та Нірвікальпа Самадхі нестійкі. Варто тільки на щось відволіктися, і стан губиться. Тому, утвердившись у медитації у стані спокою, необхідно вчитися робити різні дії в повсякденній реальності: взаємодіяти з людьми, виконувати якусь звичайну роботу, просто ходити тощо, утримуючи стан медитації (безмовність розуму та укоріненість в Атмані). Надалі, за наявності певної натренованості, ускладнювати умови, занурюючись у більш некомфортні умови, взаємодіючи з людьми, які викликають сильні, як позитивні, і негативні емоції, і вчитися у своїй не вибиватися з медитативного стану.
Коли відбулася зустріч Шиви та Парваті, вона могла залишити все і піти з Шивою на Кайлас. Що її могло втримати, коли всі прихильності та зумовленості були переможені? Але Парваті поставила Шиве умову, що стане його дружиною лише тоді, коли він попросить її руки батьків. І Шиве довелося спускатися у світ двоїстості, щоб з'єднатися з Шакті вже назавжди. Такий вищий рівень самадхи – Сахаджа Самадхі, коли розум укорінений у недвоїстості без зусиль, коли світ сприймається як єдине ціле без оцінок і поділів, але в той же час свідомість людини настільки гнучка, а розум вільний від поділів, що вона здатна перебувати у фізичній реальності, спілкуватися зі звичайними людьми, вести звичайне життя, при цьому не втрачаючи свідомості. Він у світі, але цим світом не обумовлений, і будь-якої миті може змінити реальність або піти в недвійність. Такі просвітлені зазвичай мають величезну силу впливу на навколишній простір і розум людей, тільки своєю присутністю змінюючи і перетворюючи реальність. Рівень Сахаджа Самадхі вже не руйнується.
Найвищий рівень самадхи - Саруба самадхі або Великий Перехід, трансформація фізичного тіла в тіло Світла або тіло Слави, коли всі елементи, з яких складається грубе фізичне тіло, трансформуються в безсмертне світлове тіло, зване Пранава Дехам. Коли союз Шиви і Шакті дає початок новому світу, в якому вже немає поділу, а, отже, немає болю, страждань і втрат.
Матеріал із сайту slavyoga.ru