Згадка (recollecting - пригадувати, знову зібрати в пам'яті, схаменутися, знову прийти до тями, реконструювати) не має нічого спільного зі спогадом (remembering - зберігати в пам'яті, пам'ятати), - продовжував він, - Спогад (remembering) пов'язаний із повсякденним способом мислення , тоді як згадка (recollecting) залежить від руху точки складання.
Ключом до руху точки складання є перепроглядання (recapitulation) власного життя, до якого вдаються маги. Маги починають свій перегляд з думання, зі спогадів (remembering) про найважливіші події свого життя.
Від простого думання вони потім переходять до реального перебування на місці події. Коли це їм вдається, вони з успіхом зрушують свою точку складання саме в те положення, в якому вона знаходилася, коли відбувалася ця подія. Повне відтворення події за допомогою зсуву точки збирання відоме як згадка (recollection) магів.
(с) Книга «Сила безмовності» (1987), Карлос Кастанеда
Перегляд (recapitulation) — ефективна практика, яка допомагає повернути енергію з давніх ситуацій та знайти першоджерело проблем у житті. Перегляд власного життя — ключ до звільнення від усього, що нас сковує та обтяжує: хвороб, проблем, страхів. Ми починаємо свій перегляд з спогадів (remembering) про події свого життя. Потім переходимо до реального перебування у місці події, а потім прибираємо або перезаписуємо травмуючий спогад.
Для самостійного перегляду
Виберіть не такі давні події життя, які потребують вашої уваги. Останні події життя, зазвичай, легше згадуються. Емоційна та тілесна пам'ять цих подій живіша.
Не варто одразу намагатися згадати події раннього дитинства. Вони самі прийдуть до вас у міру очищення вашої свідомості. Однак якщо ви спонтанно «перемістилися» в більш ранній тимчасовий епізод, також не потрібно цьому чинити опір. Так буває, що ми ставимо за мету переглядати якусь подію, але натомість спонтанно «переміщуємося» в іншу подію. Як правило, це наше тіло приводить нас до цієї події. «Тіло» саме «хоче» позбутися цих кайданів, тому часто нагадує нам вірні кроки.
Наше «тіло» мудріше, ніж наш суєтний поверхневий розум. Тому нам слід вчитися бути уважними для його проявів.
Практикам зі стажем
Для тих, у кого внутрішній простір вже достатньо звільнений, ми рекомендуємо надати вашому «тілу» можливість вибрати ті події, перегляд яких зараз для нього більш актуальний.
Необхідно сформувати запит про події, які потребують нашої зрілої уваги. Допоміжним елементом перед початком перегляду може стати переведення уваги в нижню частину тіла, в об'єм внутрішнього простору, де народжуються наші емоції. Потрібна подія може випливти з глибини нашого «тіла» на поверхню та усвідомитись нашим розумом.
У разі, коли миттєво спливає кілька спогадів, ми вибираємо одне, з яким працюватимемо зараз, а решту складаємо у «скарбничку» для подальшої роботи.
Техніка виконання
Два основні компоненти:
Переживання емоцій - це спостереження емоцій та думок, які були у нас у конкретній ситуації, як ви себе відчували, ким ви були на той момент.
Деталізація обстановки — реконструкція навколишнього простору події, тобто, у якому приміщенні це відбувалося, яке було освітлення, меблі, запахи, одяг, тактильні відчуття.
Переведення уваги з внутрішніх емоцій на навколишнє оточення і потім знову на емоції сприяє більш глибокому зануренню в ситуацію, що дає шанс ретельнішого видалення цього епізоду з нашого внутрішнього простору.
На початкових етапах практики перегляду не варто добиватися високого дозволу в картинках. Якщо ви упускаєте якісь деталі з уваги - це нормально. З роками увага тренуватиметься. Але якщо ви намагатиметеся домогтися від себе чудес деталізації навколишнього оточення на самому початку практики, то тупцюватиметеся на місці.
Іноді ми пам'ятаємо, що була емоція, але не можемо її відтворити. Ми її не відчуваємо, вона ніби заблокована. І тут намагаємося максимально зосередити увагу до деталях (візуальних, тактильних, нюхових, аудіальних) і намагаємося знову витягнути емоцію.
Якщо після кількох спроб нам не вдається пробитися до емоцій у ситуації, то потрібно змінити ситуацію на іншу або потренуватися відтворювати емоції в перегляді минулого дня. Також причиною емоційної глухоти може бути сильна втома наприкінці дня.
Окрема практика стосовно конкретної ситуації та її вирішення.